Питання профілізації освітніх закладів порушувались сьогодні, 2 березня, в ЗОСППР «Потенціал» під час зустрічі, ініційованою директором департаменту освіти і науки міськради Юлією Погребняк.
Профілізацію навчальних закладів: шкіл, ліцеїв та гімназій – визначено пріоритетним напрямком в процесі реформування за Законом про освіту, що набрав чинності у 2017 році. Для його реалізації, перш за все, потрібні майстерні, профтехнічні учбові центри та полігони. Самотужки освітянам це питання не вирішити. Створити належну матеріально-технічну базу з профорієнтації навчального процесу можливо лише за безпосередньої участі та фінансової підтримки підприємств. Роботодавці, у свою чергу, зважаючи на нинішній дефіцит робочих професій на ринку праці, зацікавлені в підготовці кадрі для своїх виробництв.
Адже, за статистикою, нинішні шкільні та позашкільні учбові заклади, здебільшого, мають гуманітарний напрямок, а спеціалізовані профтехнічні – готують фахівців не за потребами місцевих підприємств. Фактично, масово тиражують перукарів і барменів, але не фахівців робочих спеціальностей, яких бракує на заводах та будовах.
Президент Запорізького обласного союзу промисловців і підприємців (роботодавців) «Потенціал» Олександр Головко підтримав ініціативу Юлії Погребняк, зокрема щодо впровадження STEM-освіти та профорієнтації школярів, починаючи не з 9 класу, як зараз, а з 5-го, заохочуючи підростаюче покоління до професій, що є актуальними у Запоріжжі.
Це стане й темою спільної зустрічі освітян, промисловців і підприємців, що відбудеться найближчим часом. ЗОСППР «Потенціал» та департамент освіти і науки міської ради розпочали підготовку до його проведення.
Нагадаємо, STEM-освіта (від англ. Science – природничі науки, Technology – технології, Engineering – інженерія, проектування, дизайн, Mathematics – математика) – це категорія, яка визначає відповідний педагогічний процес (технологію) формування і розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці: здатність і готовність до розв’язання комплексних задач (проблем), критичного мислення, творчості, когнітивної гнучкості, співпраці, управління, здійснення інноваційної діяльності.