Сьогодні, 13 березня, в Запорізькому обласному союзі промисловців і підприємців (роботодавців) “Потенціал” на засіданні Екологічної ради була порушена та підтримана пропозиція щодо заборони транзиту вантажівок через Запоріжжя.
Про це “Потенціал” повідомляє на своїй сторінці у Facebook.
Як наголошував у доповіді президент Запорізького обласного союзу промисловців і підприємців (роботодавців) “Потенціал” Олександр Головко, основні автотранспортні магістралі Запоріжжя останнім часом перетворилися на транзитні, якими курсують вантажівки з півночі країни на південь та в зворотному напрямку. Зокрема, Прибережна автомагістраль, фактично використовується, як об’їзна дорога з надзвичайно потужним рухом. Причому, цей безперервний потік автотранспорту проходить вздовж центрального міського пляжу та парків відпочинку містян – Дубового гаю та на Вознесенівському каскаду.
Тривогу також викликає й стан греблі, через яку пролягає цей шалений потік вантажівок. Покриття траси на греблі зараз вщент розбите, дорога вся в ямах. Крім того, проблема греблі й в її навісній конструкції, що не розрахована на такі навантаження автотранспорту. До речі, коли цю навісну конструкцію спорудили, навіть тролейбусам не дозволялось займати крайню смугу траси. Тепер по ній йдуть 50-тонні вантажівки.
Крім Прибережної автомагістралі, греблі та заповідного острова Хортиці, вантажівки транзитом перетинають житлові масиви. Звідси й певна частка екологічної проблеми міста. Як стверджує Державна установа «Запорізький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я України», від 40 до 50 відсотків шкідливих речовин – це викиди автотранспорту, а також наголошує, що ця частка викидів шкідливих речовин у повітрі автотранспортом (в загальному валовому викиді) щорічно зростає.
Тобто, якщо місто Запоріжжя перестане бути транзитним для вантажівок зі всієї України, екологічна проблема буде наполовину вирішена.
Вантажівки мають йди в об’їзд Запоріжжя – трасами, що від міста Дніпро на Миколаїв, та Харків-Сімферополь.
На цьому наполягають члени Екологічної ради ЗОСППР “Потенціал” та мають намір звернутись з пропозицією: унеможливити транзит вантажівок через Запоріжжя – до міського голови, облдержадміністрації та депутатського корпусу.
На засіданні Екологічної ради також відбулась презентація системи лазерного моніторингу за участю старшого наукового співробітника, кандидата фізико-математичних наук Харківського національного університету ім.В.Каразіна Костянтина Білошенка.
Як з’ясувалось, лазерна конструкція – мобільна та коштовна. Доцільно її використовувати місту. Для запорізьких промисловців – за ціною від 400 до 800 тисяч доларів – такі установки задорогі. Мало того, заводчан більше цікавлять не мобільні, а стаціонарні установки моніторингу шкідливих викидів.
Учасники засідання Екологічної ради “Потенціалу” вважають, що розробити такі установки – стаціонарні та недорогої – можуть спільними зусиллями харківські науковці спільно із запорізькими.